כתיבת תוכן לאתרים

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

אם יש לכם אתר קיים או שאתם מתכננים להקים אחד בקרוב, אתם בטח מבינים שאתם צריכים למלא את האתר שלכם בתוכן. ולא סתם תוכן. תוכן איכותי, תוכן מקצועי, תוכן שמספק ערך מוסף לגולשים שלכם והמטרה שלו היא להשאיר את הגולשים באתר שלכם כמה שיותר זמן. לסוגי תכנים שונים מטרות שונות. למעשה, היום, בעלי עסקים ומותגים רבים מבינים את החשיבות של כתיבת תוכן מקצועי ומוכנים להשקיע בזה לא מעט זמן וגם די הרבה כסף.

סוגים של תוכן לאתר

ניתן לחלק את סוגי התוכן לכמה תחומים עיקריים:

  1. תוכן שיווקי – לרוב מדובר על תוכן ממוקד, קצר המאופיין על פי קהל יעד ספציפי. תוכן שמופיע לצד מוצרים או שירותים שקיימים בחנות אי קומרס, תוכן בעמודי מפתח כמו עמוד אודות או עמוד הבית ותוכן שמופיע ברשתות חברתיות בפוסטים או אפילו כניוזלטר למיילים של הלקוחות שלנו הנמצאים ברשימת התפוצה.
  2. תוכן אינפורמטיבי- תוכן שמספק מידע ”יבש“ ורגיל לגולש. זה יכול להיות כתבה חדשותית על נושא מסוים, מידע שיכול לסייע לגולש בתחום מסוים וכדומה.
  3. מדריכים – היום הרשת מוצפת במדריכים מפורטים בכל תחום. מדריכים בשיטת ”עשה זאת בעצמך“, מדריכים לבניית אתר, מדריכים להקמת עסק, המדריך השלם לעיצוב הבית ועוד.
  4. תוכן ממומן – כתבות ממומנות שמופיעות באתרים עם תנועה מאוד גבוהה של גולשים.
  5. תוכן SEO – תוכן מבוסס מילות מפתח שהמטרה שלו היא לקדם את האתר שלנו במנועי החיפוש.

כאמור, לכל סוג תוכן יש את המטרות שלו וכתיבת תכנים נחשבת לעולם שלם שאין לו סוף.

כתיבת תוכן לאתר אינטרנט מה זה נותן?

כשאנחנו מחליטים לבנות אתר אינטרנט אנחנו חייבים לצאת מתוך נקודת הנחה שהאתר שלנו הוא כרטיס ביקור שנמצא באחד המקומות הכי חשובים שקיימים היום הלא היא רשת האינטרנט.

זו היא למעשה פרסומת חיה ונושמת שנמצאת שם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע וכל אחד יכול להיתקל בה. לכן, האתר שלנו חייב להיות לא פחות ממושלם וגם התוכן שבו. התכנים שבתוך האתר שלנו מספקים מענה למגוון של צרכים. קודם כל, דרך התוכן הגולש יכול להבין מי אנחנו. עלינו להציג את עצמנו כדי שהגולשים יבינו מה עומד מאחורי הרעיון של העסק שלנו, על בסיס איזה ערכים הוא פועל, ממתי הוא קיים, כמה לקוחות יש לו ואפילו אולי מי הם, מה חשוב לעסק שלנו ואיזה פתרונות או בעיות העסק שלנו מספק מענה.

יחד עם זאת, דרך התוכן אנחנו יכולים לשווק את העסק או המותג שלנו בצורה הכי טובה, אנחנו יכולים ליצור העדה או לעורר רגשות אצל הגולשים, לסקרן אותם ולגרום להם להישאר באתר שלנו ולעבור בין הדפים הפנימיים שבו. למעשה, לאותם תכנים יש גם מטרות בהיבט הקידומי. מצד אחד התכנים תורמים לקידום האתר שלנו בתוצאות החיפוש הטבעיות ומצד שני, ככל שהתוכן שלנו יהיה יותר מעניין, יותר מסקרן ויספק יותר מענה לכמה שיותר דברים, ככה הגולש יישאר באתר שלנו יותר זמן מה שכמובן משפיע על הקידום גם כן.

 

כתיבת תוכן לאתר איך עושים את זה?

יש כל מיני דרכים למלא את האתר שלנו בתוכן. אחת היא פשוט לכתוב את התוכן בעצמנו. כדי לעשות את זה אתם צריכים ידע, ניסיון, להכיר את העסק שלכם כמו שרק אתם מכירים אותו אבל אתם צריכים עוד משהו אחד מאוד חשוב – זמן. משום שכדי לקדם את האתר שלכם אתם זקוקים לתוכן והרבה ממנו. לכן, עסקים רבים בוחרים להיעזר באיש תוכן או חברה מקצועית שמספקת להם תכנים לאורך תקופה.

השארת תגובה