קידום עסקים בפייסבוק

כל מה שצריך וכדאי לדעת על קידום עסקים בפייסבוק

אין ספק שאחד הכלים המרכזיים בשיווק של כל עסק, בין אם הוא קטן או גדול, הוא באמצעות רשת הפייסבוק. הרשת החברתית שפרצה לחיינו אי שם באמצע העשור הקודם הפכה לחלק מרכזי מאוד בחיינו. כיום, כמעט לכולם, בלי הבדלה של גיל, דת או מין יש עמוד פייסבוק שאותו אנו בודקים מספר פעמים ביום.

המשווקים, שהבינו ששם נמצא הטראפיק המסיבי של האנשים הבינו כי כדי למקסם את פוטנציאל החשיפה הגדול הטמון בקידום העסק בפייסבוק, עליהם לפתוח עמודי פייסבוק לעסקים שלהם. במסגרת הפעילות של העמוד מעלה העסק תכנים, תמונות, פוסטים ולמעשה מנצל את הפלטפורמה הזו לנהל אינטראקציה עם הלקוחות שלו. ישנן דרכים רבים לבצע קידום ושיווק בפייסבוק כאשר במאמר הבא נציג בפניכם שתי דרכים מרכזיות שהאחת היא קידום אורגני בפייסבוק והשנייה היא קידום ממומן.

קידום עסקים אורגני בפייסבוק

קידום אורגני בפייסבוק הוא למעשה כל מיני פעולות שבאמצעותן אנו יכולים לקדם את העמוד שלנו מבלי להוציא על כך כסף בקמפיינים שיווקיים. ניתן לעשות את זה במספר רב של דרכים אך עלינו להיות יצירתיים מאוד ולא להעמיס על העמוד שלנו תכנים יתר על המידה. בסופו של דבר, אותם אנשים שעוקבים אחרי העמוד שלנו הם לקוחות שלנו או לקוחות פוטנציאליים שהמותג או העסק שלנו מעניין אותם כאשר חשוב לציין שאת הפעילות של הקידום האורגני לא יראו לקוחות פוטנציאליים שלא עוקבים אחרי העמוד שלנו.

הקידום האורגני כולל בעיקר העלאת פוסטים לעמוד שלנו כאשר הפוסטים חייבים לכלול תוכן מעניין שיגרום לכמה שיותר אנשים לעשות לו לייק, להגיב או אפילו לשתף אותו ובכך להגיע דרך התוכן הזה לעוד אנשים ולקוחות פוטנציאליים שירשמו לעקוב אחרי העמוד שלנו. בנוסף, מומלץ להעלות פוסטים של תמונות של העסק שלנו, של פרויקטים שעסק עשה ולקח בהם חלק,  לפרסם ולהציג בפני הגולשים שלנו שירותים חדשים שהעסק שלנו מספק או אפילו לחשוף אותו למבצעים או מוצרים חדשים שאנו מציעים. ניתן גם לעלות תכנים או מאמרים קצרים, בעיקר כאלה שמסייעים לגולשים שלנו אך חשוב מאוד לא להעמיס יותר מידי פוסטים ביום על העמוד כאשר כלל האצבע אומר לא יותר משני פוסטים ביום.

קידום עסקים ממומן בפייסבוק

דרך נוספת שנחשבת למאוד יעילה לקידום דף פייסבוק היא באמצעות שיטת הקידום הממומן. במסגרת שיטה זו אנו מקצים תקציב חודשי עבור מי שמקדם את נושא הדיגיטל של העסק שלנו עבור פעולות קידום שעולות כסף- זה יכול להיות בעל העמוד או מקדם חיצוני/מומחה לשיווק ברשתות חברתיות. אותן פעולות שאנו יכולים להשיג באמצעות קידום ממומן הם הגעה נרחבת יותר לקהל לקוחות גדול יותר וממוקד יותר, חשיפה יותר גבוהה של דף הפייסבוק שלנו והכל בשל מערכת הטירגוט המשוכללת של הרשת החברתית.

יחד עם זאת, הקידום הממומן יעיל גם בקידום עסקים קטנים בפייסבוק וגם לקידום חברות גדולות שיש להן עמוד פייסבוק, שכן באמצעות הקידום הממומן ניתן להשתמש בפונקציות ייחודיות שהפייסבוק נותנת לנו. למשל אם ברצוננו לעלות קמפיין של מבצע על מוצר שמתאים לנערות בגילאים 18-25 מאיזור המרכז, כל שעלינו לעשות הוא להגדיר את קהל היעד שלנו בפני פייסבוק לאותו קמפיין. הפייסבוק יודע לטרגט את אותם פרופילים להם אנו מעוניינים לשתול את הפרסומת שלנו והוא כבר ידע להניח להן את הפרסומת של הפוסט שלנו בפיד שלהם. ניתן לזהות את הקמפיינים הללו על ידי כך שרשום לידן בצד באותיות קטנות שמדובר בפוסט ממומן מטעם החברה.

היתרון של קמפיין ממומן שכזה הוא האפקטיביות הגדולה של הפרסום שכן אנו לא מבזבזים כסף על פרסום המוצר שלנו לאוכלוסיה לא רלוונטית אלא הפייסבוק מאפשר לנו להתמקד בקהל היעד אותו הגדרנו עבור המוצר.

השארת תגובה