שיווק בפייסבוק

כל הטיפים שחייבים להכיר על שיווק בפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק שנכנסה לחיינו במחצית העשור הקודם, הפכה לחלק משמעותי בחיים שלנו.

כיום היא מונה כשני מיליארד וחצי משתמשים ברחבי העולם כאשר כל משתמש גולש ברשת החברתית מספר שעות ביום. הדבר הביא לכך שגם עסקים הבינו שעליהם להראות נוכחות בפייסבוק ולנצל את הפלטפורמה הזו לפרסום.

תחילה בקרב בעלי העסקים הייתה סברה כי הפייסבוק אינו מתאים לעסקים קטנים בגלל מגוון רב של סיבות אך בפועל לא משנה אם אנו משתמשים בשיווק ממומן בפייסבוק או בשיווק אורגני, השיווק בפייסבוק לעסקים קטנים הוא דבר חשוב, נכון וכדאי. הסיבה המרכזית שבגינה נרצה להראות נוכחות בפייסבוק היא כמות הטראפיק הגדולה והמגוונת שנמצאת ברשת החברתית אך מעבר לכך, הדרך בה נוכל לנצל אותה בחוכמה. לפייסבוק יש כלי לניהול קמפיינים בעזרתו אנו יכולים להגדיר אל מי בדיוק יגיע הקמפיין שאותו נעלה לפי מאפיינים דמוגרפיים, תחומי עניין ועוד. שיווק ופרסום בפייסבוק הוא תהליך שניתן לעשות במגוון של דרכים ולכן שווה להשקיע זמן ומחשבה בהקמת אסטרטגיה שיווקית במדיה החברתית הזו.

תקציב דינאמי

אחד הדברים שבגינם עסקים קטנים חוששים משיווק בפייסבוק הוא לאור העובדה שהם נרתעים מן התקציב הגובה אותו יאלצו להשקיע בשיווק. אבל העובדה היא ששיווק נכון בפייסבוק לא צריך לעלות כל כך הרבה לעסק וניתן לבצע שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים בעלות נמוכה יחסית של כמה מאות שקלים בודדים בכל חודש. בעזרת קביעת תקציב פרסום יומי או חודשי תוכלו להגיע לעוד מספר רב מאוד של חשיפות מעבר לעוקבים שלכם. כך למשל אם תעלו פוסט המציג מבצע  בעסק שלכם, העוקבים שלכם יהיו אלה שיראו אותו בלבד במידה ואתם לא מבצעים שום קידום ממומן, אך במידה וכן תשמשו בקידום ממומן עבור הדף שלכם, החשיפה של הפוסט הזה תהיה הרבה יותר גבוה בהתאם למטרות ולתקציב שהחלטתם להשקיע בקמפיין.

כיצד לבצע שיווק נכון בפייסבוק?

אז אחרי שפתחנו עמוד לדף העסק שלנו הגיע הזמן שנתחיל לעלות קמפיינים לפייסבוק.

ישנם מגוון סוגי קמפיינים לפייסבוק ולכן כדאי להתחיל לחשוב לאיזה כיון אתם רוצים לקחת את תהליך השיווק שלכם ולהציב מטרה. הסיבה לכך היא משום שאי אפשר למדוד הצלחה של קמפיין ללא הצבת מטרה, כמו למשל להגיע למספר מסויים של חשיפות בתקציב מסויים.

לאחר מכן, נחליט למי אנו רוצים שהקמפיין יגיע, בין אם זה ללקוחות חדשים לדוגמא או ללקוחות שלנו וגם מיהו קהל היעד של הקמפיין בהיבט של מאפיינים דמוגרפיים, תחביבים ועוד.

לאחר מכן נחליט כיצד אנו רוצים שהקמפיין שלנו יראה, בין אם הוא יהיה פוסט, מודעת לידים ליצירת קשר, דף נחיתה או כל דבר אחר.

ההחלטה הזו תתקבל בדרך כלל על ידי ניתוח מקצועי של החברה או המקדם שמבצע את הניהול של קמפיין והדיגיטל של עמוד הפייסבוק שלכם כאשר לכל קמפיין ולכל אוכלוסייה תתאים סוג אחר של מודעה.

בשלב הבא ניצור את המודעה בצורה שהיא תיצור מקסימום עניין עבור קהל היעד שלנו כאשר יש לזכור שיש לנו בין שתיים לשלוש שניות לעניין את קהל היעד שלנו לפני שהוא מקבל החלטה האם להישאר במודעה שלנו או לחילופין לעבור הלאה.

לאחר שיצרנו את המודעה עלינו לקבוע תקציב שאותו נרצה להשקיע בקידום של המודעה והקמפיין כאשר התקציב בדרך כלל יהיה נגזרת של המטרה של הקמפיין.

לאחר מכן מגיע החלק החשוב ביותר בו אנו מנתחים את הנתונים של הקמפיין ואת התוצאות שהוא מביא לנו בעזרת הכלי לניהול קמפיינים של פייסבוק.

בעזרת הכלי הזה נוכל לדעת אם אנו עומדים במטרות וביעדים שהצבנו לקמפיין ובמידה ואנו רואים כי הקמפיין לא פוגע במטרות, ניתן לעשות שינויים תוך כדי תנועה כדי לנסות ולשפר את העמידה בהן.

טיפים לקמפיינים אפקטיביים בפייסבוק

  1. לא לטרגט קהלים קטנים מידי – ככל שקשה יותר לפייס להביא לידים הם יעלו יותר
  1. לא לטרגט קהל גדול מידי – סביבות 65K זה חגודל קהל ממוצע בדומה לקהלים דומים שפייסבוק יוצרת
  1. להריץ קמפיינים שעבדו טוב מחדש על קהלים דומים
  1. קמפיין מוצלח שמתחיל להיחלש, אפשר לשכפל אותו כמו שהוא ולהוריד מעט תקציב
  1. קמפיינים לעמודי נחיתה או לאיסוף לידים מחוץ לפייסבוק פחות מומלץ, תשקלו טוב, עדיף קמפיין לידים בתוך פייסבוק
  1. להימנע מחפיפת קהלים – לא לחשוף את אותו קהל במקביל לריבוי קמפיינים, מסרים.
  1. שימוש בפיקסל – חובה. לוותר על פיקסל זה לוותר על קמפיינים יעילים
  1. או להגדיר תאריך סיום או לא לשכוח לכבות קמפיינים
  1. מודעות מותאמות למיקומים השונים כגון סטוריז, פיד בנייד ודסקטופ וכולי
  1. 20% טקסט על התמונה של המודעה

למרכז העזרה לעסקים בפייסבוק

השארת תגובה